Avto
253 ogledov

Električni so se končno pocenili

Električna polnilnica Andrej Leban
Avtomobili na električni pogon so v Sloveniji odslej cenejši, saj je bil objavljen javni poziv Ekosklada o subvencioniranju nakupa. Država ni uslišala zahtev uvoznikov.

Ekosklad je s precejšnjim zamikom, o čemer smo že pisali, le objavil letošnji javni poziv o denarni pomoči za vse, ki se bodo odločili za nakup elektrificiranega vozila. Eden od pogojev je, da ima najmanj štiri kolesa, zato vozniki električnih skuterjev in koles ne pridejo v poštev, je pa mogoče pridobiti državni denar za različna manjša električna vozila, ki pridejo prav podjetnikom in tudi kmetom za prevoz stvari in ljudi, nenazadnje v to kategorijo denimo spadajo tudi golf vozila.

V primerjavi s preteklimi razpisi je sprememb kar nekaj, v prvi vrsti je tu količina zagotovljenih sredstev, saj bo na voljo rekordnih 2,5 milijona evrov. Od tega bo levji delež dveh milijonov namenjen spodbudam za pravne osebe, kamor spadajo tudi samostojni podjetniki, pol milijona pa zasebnikom. Sredstva bodo po mnenju države zadoščale za pričakovano zanimanje, tudi ob dejstvu, da so na trg električnih vozil in priključnih hibridov z letošnjim letom stopili trije novi močni proizvajalci.

Za kategorijo klasičnih električnih avtomobilov (novi ali predelani), ki med vožnjo v zrak izpustijo 0 gramov CO2, je kupec upravičen do subvencije 5.000 evrov, za kategorije tovornih in delovnih vozil pa 3.000 (kategorija N in L7e) oziroma  2.000 (kategorija L6e). Za priključni hibrid ali vozilo s podaljševaljnikom dosega, ki v zrak izpusti do 50 gramov CO2 na kilometer, je država pripravljena primakniti 3.000 evrov. 

Prav slednji znesek je po mnenju Sekcije premajhen in premalo spodbuden, glede na to, da lahko običajno tovrstna vozila veliko večino poti opravijo brezemisijsko. Upali so vsaj na 4.000 evrov, še posebej, ker v marsikateri državi drugod država bogato subvencionira že čisto običajne hibride, denimo na Hrvaškem je znesek prav 4.000 evrov.

PREBERITE ŠE:

Sekcija ni bila uslišana niti glede določila, da bi lahko avtomobil s subvencijo nabavil tudi v primeru poslovnega najema, ki je priljubljen predvsem pri večjih podjetjih. Tako pa ostaja na razpolago le klasičen nakup ali finančni lizing. V nobenem primeru pa prejemnik subvencije avtomobila ne bo smel odprodati prej kot po treh letih uporabe. Subvencija ne velja za nazaj za že nabavljena vozila, to pomeni, da je pridobitev mogoča le, če vozilo še ni bilo nabavljeno. A na drugi strani potencialni kupec ob naročilu avta ne bo vedel, ali je subvencija še na voljo, čeprav bo pred tem že oddal vlogo. Uvozniki so zahtevali, da bi moral kupec v izogib takim scenarijem imeti na voljo vse potrebno za pridobitev državne pomoči kar pri prodajalcu.

Na podlagi lanske izkušnje, ko je praktično celoten (precej skromnejši) znesek subvencij že takoj na začetku pobralo eno samo podjetje, je bilo v pogoje dodano tudi določilo, da je mogoče v eni vlogi zaprositi za subvencijo največ 50 vozil.

Koliko bodo stali novi s subvencijo:

BMW i3 ... od 31.550 € (povsem električni) oz. 38.200 € (podaljševalnik dosega)

BMW i8 ... od 131.800  €

Mitsubishi outlander PHEV ... od 38.290 € (prilključni hibrid)

Renault zoe .... od 15.490 € (ne vključuje stroška najema baterij)

Renault kangoo Z.E. ... od 12.050 € (ne vključuje stroška najema baterije)

Renault twizzy ... 4.490 € (model 45) oz. 4.999 € (model 80)

Smart electric ... od 19.280 €

Toyota prius plug-in ... od 32.800 €

Tesla model S ... od 67.500 (različica 60)

Volvo XC90 T8 ... od 87.150 € (priključni hibrid)

VW e-golf ... od 32.258 €

VW GTE ... 34.676 € (priključni hibrid)

VW e-up ... 20.030 €

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Snežinko 20:18 06.oktober 2015.

    Ena izmed večjih neresnic se nahaja v opisu pod sliko. Obstajajo študije in obstajajo "študije". Tiste prave povedo, da NIKOLI ne dobiš nazaj denarja. Namreč, ravno ko si blizu nule, moraš menjati accu pack in si spet nazaj v minusu. ...prikaži več Ja, mogoče si res celo v plusu če delaš ZELO veliko km na leto, sicer ni pogojev.Pa ne pozabimo da državo, ki bo v primeru večjega števila elektro avtov pridno pristavila svoj lonček in podražila kW elektrike za par sto procentov...Renojev zoe je pa s svojo "najemnino" itak polomija stoletja.

  • Xerxes 14:40 15.april 2015.

    In seveda Renault takoj pokvari prihranek pri gorivu s tem, da mi vsak mesec zaračuna še po 100€ za baterijo...bravo. Kje je zdaj ta ekonomska korist?

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 19:17 14.april 2015.

    Renault twizzy ... 4.490 € (model 45) oz. 4.999 € (model 80)Ta je edini k bi si ga lahk prvoščil ampak pri realni porabi ga morš povnt na 50 km pa gre sam 80 km / h ...tko da ...prikaži več ne bo šlo. Škoda drgač. Bi takoj enga električnega kupu če bi imel prbližn normalne karakteristike in neko normalno ceno.