Avto > Mehanik leta
12419 ogledov

Mehanik leta 2017 prihaja iz Škofje Loke

mehanik leta Saša Despot
Trikratni zmagovalec tekmovanja Mehanik leta Primož Rožnik je predal krono najboljšega mehanika v državi Robertu Erženu.

Mehanik leta 2017, ki ga skupaj organizirata spletna stran zurnal24.si in specializirana revija Mehanik in voznik, je Robert Eržen, zaposlen v Avtoservisu Eržen iz Škofja Loke. V ostri konkurenci devetih finalistov je po zahtevnih teoretičnih in praktičnih nalogah naslov Mehanik leta osvojil pred Andražem Bohom (Avtoservis Boh) in Janom Hudobivnikom (Avtoservis in vulkanizerstvo Hudo).

Letošnje tekmovanje je bilo najbolj široko zastavljeno doslej, saj so morali kandidati za naslov pokazati najrazličnejše veščine avtomehaničnega poklica, od znanja v teoriji, do znanj iz elektrotehnike, vulkanizerstva in mehanike.

Mehanik leta 2017 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Upal na stopničke, odnesel pokal

"Zmage nisem pričakoval, upal pa sem na najboljšo možno uvrstitev. Moj cilj je bil priti med najboljše tri. V finalu so bili zelo dobri, izkušeni in z znanjem podkovani mehaniki," je po zmagi povedal Robert Eržen, ki dela v domačem avtoservisu, ki ga je leta 1983 odprl njegov oče, najprej kot splošni servis, kasneje pa kot pooblaščeni servis mreže Renault, v kateri so bili kar 20 let. Zdaj so že tri leta člani servisne verige MAXXservice, kjer mora obvladati vse vrste znanj. 

"Pri vsem tem mi pomaga veliko hobijev, ki povezujejo vse, mehaniko, elektriko, zato se mi zdi, da imam dovolj izkušenj na vseh področjih," pravi novi Mehanik leta, ki se je v tekmovanje uvrstil po internem tekmovanju v servisni mreži.

Mehanik leta 2017 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V roke je prejel unikatni pokal, ki ga je izdelal trikratni zmagovalec tekmovanja Mehanik leta Primož Rožnik. Ta je bil tokrat član strokovne žirije. Rožnik meni, da je šel naziv v prave roke: "Eržena sem opazoval pri večini nalog. Pri avtoelektriki, torej nalogi vezave, je pokazal sistemsko pripravo ob delu, kar kaže, da se zna pripraviti na delo in ga tudi kakovostno opravi. Še enkrat se je izkazalo, da moraš za zmago na tem zahtevnem tekmovanju pokazati univerzalnost, poznati moraš vsa področja avtomobila."

Po poti očetov

Četrto leto zapored je za projektom stala tudi Srednja poklicna in strokovna šola Bežigrad – Ljubljana, kjer so poskrbeli za izvedbo tekmovanja. Alojz Kranjc, pomočnik ravnateljice, pravi, da je zadovoljen, ker se na tekmovanje Mehanik leta vsako leto prijavljajo boljši in boljši kandidati, kot doslej pa se je izkazalo, da najboljši prihajajo iz manjših, družinskih servisov: "Tekmovanje iz leta v leto napreduje, tako kot napreduje avtomobilizem in tehnologije. Širi se na druga področja. Čeprav so električna vozila še redkost, pa imamo hibridna vozila. Opažamo pa tudi pri dijakih, da tisti, ki imajo v družini podjetje, da imajo že starši doma avtomehanično delavnico, imajo večji interes pri študiju in so tudi zelo uspešni pri tem."

Mehanik leta 2017 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In še naprej se bomo za širjenje glasu o dobrih mehanikih in znanj o dobro vzdrževanih in s tem varnih vozilih trudili na spletni strani zurnal24.si. V okviru izbora Mehanik leta 2017 iščemo dobre prakse in najboljše mehanike, ne glede na to, ali prihajajo iz pooblaščenih ali neodvisnih servisnih mrež oziroma imajo neodvisno mehanično delavnico. "Izbor za Mehanika leta prirejamo zaradi prepoznavnosti poklica in večjega zaupanja ljudi v delo mehanika, ki se je v zadnjem desetletju z napredkom avtomobilske industrije močno spremenilo, še večje spremembe pa se obetajo v prihodnjih letih z bolj množičnim pojavom hibridnih in električnih vozil, pa tudi tehnologije samodejne vožnje,“ je povedal Matej Košir, direktor in odgovorni urednik Žurnala24, ki je soorganizator projekta, ki je tudi med bralkami in bralci odlično sprejet.

Komentarjev 4
  • mirror 23:23 21.november 2017.

    To je eden od donosnih in zaposljivih poklicev. Ne pa taki, ki jih proizvajajo na FF, FDV in raznih FOV, ki jih je kot listja in trave. Na teh zadnjih imajo službe samo profesorji.